2014. december 21., vasárnap

Negyedik advent és a téli napforduló ......



Ma különleges nap van, hiszen itt a negyedik advent. Ezzel befejeződik a készülődés és a várakozás, mert karnyújtásnyira van a karácsony. De idén pont erre esik a téli napforduló is és ez itt fent északon jeles nap, hiszen innentől fordulunk a "világos időszakba" Persze ez nem megy gyorsan, de a tudat már kellemes érzéssel tölti el az embereket. A napforduló utáni napokban nem nagyon lehet érzékelni a napok hosszabodását egészen február  12-ig. Innentől kezdve érzékelhetőne hosszabbodnak a napok délután. A napok reggeli hosszabodását főleg a március 20-tól figyelhetjük meg. Onnantól kezdve tényleg élvezhetjük a hosszú napokat.
És ez  világosság várakozás tette itt Norvégiában karácsonyi virággá a tulipánt és a jácintot. Mert ez a két virág a tavaszt várást jelképezi. A hagyományos karácsonyi virágok mellett,mint a mikulás virág, az amarillisz, az azalea és ciklámen mellett nálunk nem hiányozhat a jácint.




5 megjegyzés:

  1. Milyen jó, hogy ilyen szokásokat leírsz! Itthon a tulipán és a nárcisz húsvéti virág szerintem. Ma a csodás napsütésben ám nagy szélben én is reménykedem, hogy lassan-lassan hosszabbak lesznek a nappalok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon furcsa volt nekem is eleinte. Most meg imádom, hogy ahol virágot árulnak ott isteni jácint illat van. Ráadásul ezek a jácintok nyáron mégegyszer kinyílnak.

      Törlés
  2. Hát igen tényleg karnyújtásnyira van. Ki gondolta volna, hogy ott fent északon pont a tulipán és a jácint karácsonyi virág. További boldog várakozást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Nekem is meglepetés volt. De itt ilyenkor már nagy a fény iránti vágy, főleg fent északon.

      Törlés
  3. Gyönyörűséges csokor! Nekem a jácintról anyai nagymamám jut eszembe, cserépbe mindig nevelt egyet a februári névnapomra. Egyszer meséltem ezt a férjemnek, azóta tőle kapom a jácintot a jeles napon. Az elsőt bizony megkönnyeztem... :( :-)
    Szép, békés ünnepeket Nektek!

    VálaszTörlés