2016. december 25., vasárnap

Karácsony 2016.





Boldog, békés ünnepeket!

Nagyon kellemesen telik az ünnep. Idén sikerült úgy megszervezni a dolgokat, hogy stressz mentesen készültünk a Szentestére.  Én  az előkészített dolgokat főztem meg. A sütemények elkészültek csütörtökön és pénteken. Minden évben adok ajándékba valamilyen süteményt a kedves szomszédunknak. 
A fa díszítés pedig Nórié.


 
Az egyik norvég karácsonyi étel került ismét az asztalra. Már nem is tudom hány éve a "juleribbe" (bőrös sült karaj) és a húsgolyók, sült aszalt szilva, barna szósz, párolt lila káposzta és áfonya lekvár a menü. Annyira szereti a család, hogy ez már hagyománnyá vált nálunk. De annyira hozzátartozik a karácsonyhoz, hogy amikor annak idején otthon karácsonyoztunk, akkor ez volt a "nagy család" kívánsága is.



Idén változtattunk azon a szokáson is, hogy először ajándék bontás van, majd következik a vacsora. Most először ettünk, aztán jött a Jézuska. Nagyon jó ötlet volt.
A téli hangulat elmaradt. De már ehhez is hozzá vagyunk szokva. Egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt fehér karácsony mióta itt kint vagyok. Ráadásul most viharos szél és +7 fok volt.
Szóval csak a szobában volt karácsonyi hangulat....





 Karácsony után, keddtől jön Norvégia legbékésebb időszaka a "romjul", amikor szinte mindenki pihen. A boltok csak rövidített idővel vannak nyitva. A családok mennek rokon látogatóba, a hegyekbe sielni vagy a nyaralójukba telelni. Mindez szilveszterig így lesz. Szeretem ezt az időszakot. Jó, hogy együtt van a család.






6 megjegyzés:

ancsapancsa írta...

Az nagyon jó, hogy sikerült stressz nélkülire szervezni az ünnepet. Idén nekem is sikerült jól előkészíteni mindent. Még túl is vásároltam magam kajából, de mivel előtte egy héttel megvettem a húsokat, és előkészítve lefagyasztottam őket, most szimplán nem vettem elő, amire már nem volt szükség. Jó lesz az máskor is. Jó pihenést!

Luca írta...

Látod, azért mi is fejlődünk. Az is nagyon jó megoldás, hogy a fagyasztóban várták a húsok a karácsonyt.Nem tudom dolgoztok e a két ünnep között. Nektek is jó pihenést és nyugodt készülődést kívánok az utazáshoz! <3

teller-cake írta...

Kicsit megkésve, de boldog unnepet!

Luca írta...

Köszike :))

BORI írta...

Imola, bár leveleztünk és képeket is küldtél - azért itt a blogodban szépen összefoglalva elmesélted az ünnepeiteket. Jó volt újra megnézni Benneteket! További békességes, pihenős napokat jívánok Nektek. :)

Luca írta...

Remélem így lesz! Én sem tudok jobban kívánni nektek! <3

Megjegyzés küldése