2017. január 3., kedd

Könyvet "írtam" varrógéppel.....




Még talán meg sem született Hanga, amikor Jucával beszélgettünk arról, hogy majd jó lenne egy babakönyv neki. Nagyon tetszettek a neten található könyvek. Bár eleinte fogalmam sem volt arról, hogy mik legyenek majd a "lapokon".  Egy éves szülinapjára szerettem volna elküldeni neki, de ez több okból nem jött össze végül. Hogy később készült el, az az én hibám volt. De, hogy több, mint két hétig aszalta a posta, az már nem ....
Sosem gondoltam volna, hogy ennek a könyvnek elkészítése több, mint két hét lesz. Pedig még a házi munkát is hanyagoltam helyenként. Az, hogy heteken át keresgéltem, nézelődtem és mentettem le dolgokat, nincs is benne. Egy vasárnap délután álltam neki az oldalak tervezésének. Nagyon sokat agyaltam rajta, hogy mit érdemes egy 1 évesnek gyereknek kitalálni. A lapok mérete végül 21 x 21 cm lett. Ez tűnt olyan méretnek, amin már jól elférnek figurák és  jól megfoghatók. Volt egy-két oldal, amit kinyomtattam és az alapján készültek a rajzok, minták. Aztán azt kellett eldöntenem, hogy a háttér legyen e filc. Végül a lapok vászon anyagok és ragasztható dolgok meg filcek. Először a szivárványt és a torta gyertyáját csináltam meg.



Ezekhez viszont meg kellett keresnem a pár évvel ezelőtt vásárolt filc anyagaimat. Igaz vettem egypárat a könyvhöz is, de az nem volt elég. Nagyon kellemes meglepetés ért, amikor előkerült a filceket rejtő zacskó, mert rengeteg, színes filc volt benne. Hogy mihez vettem évekkel ezelőtt? Fogalmam sincs..... Talán valami karácsonyi alkotáshoz, vagy csak "jó, ha van alapon" most már mindegy is. A lényeg, hogy volt. Szóval a vasárnap estém e két apróság elkészítésével telt.
Aztán másnap méretre vágtam az oldalakhoz elképzelt anyagokat, rávasaltam flizt, megálmodtam, hogy melyik háttéren mi lesz és nekiálltam megrajzolni, az almákat, körtéket, stb. formáit. Mindet felragasztottam kartonra, majd  duplán kiszabtam filcből (hogy legyen tartásuk kétoldalú ragasztófátyollal összevasaltam) A kontúrokat körbevarrtam a lapokon.  Mindez vasárnaptól, csütörtök estéig tartott, szinte egész nap. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki szeretne ilyen könyvet varrni, tervezze be , hogy nagyon aprólékos munka.....




 A következő hét a lapok elkészítésével telt. Végül is öntapadós tépőzarral oldottam meg a formák le-fel rakását. A fekete szuper volt, a drapp nem annyira...




Elkészültek a lapok. Ki kellett választanom, hogy milyen színnel szegjem körbe és milyen színű legyenek a könyv borítólapjai. Végül Hanga babatakarójának pöttyös anyagait választottam.  Ha hiszitek, ha nem, komoly fejtörést okozott, hogy hogy rögzítsem össze a lapokat. A neten sokféle megoldás találtam. Végül a legegyszerűbbet választottam. A lapokat szegő barna-fehér pöttyös anyagból csíkokat varrtam és azokkal fogtam össze a lapokat. De valahogy nem tünt befejezettnek..... Ott hagytam az asztalon délutántól, hogy megérlelődjön bennem a dolog, hogy maradjon e így, vagy a borító lapokra is tegyek összefogó csíkot.... Aztán a becsomagolás előtt leültem a varrógéphez és jól tettem. Mert így lett kész könyv.


Imádom a macit az elején...

A torta az egyik nagy kedvencem

Hangának a lepke tetszett a legjobban

Az almáknak és a körtéknek van szára is.... :))
 
A fagyis a másik nagy kedvec

Ki gondolta, hogy a mosószer tabletta zsacskója egyszer halas iszák lesz...

Nagy munka volt, de minden percét élveztem.... 

És azért készült még egy falikép is a születésnapos kisasszonynak a születési adataival.















8 megjegyzés:

Rozsánné Éva írta...

Gratulálok !Nagyon ügyes vagy !..és kitartó!Nagyon szép lett !!

Böbe Morzsák írta...

Nagyon klassz! Már a fiúknak is tervezgettem, hogy csinálok könyvecskét, de csak terv maradt. Pannának mindenképpen megvarrom én is! Ha megakadok, Téged kereslek majd Imola! Szuper lett!

Luca írta...

Köszi Éva. Igazság szerint szeretek szöszmötölni és főleg kézzel varrni, készíteni dolgokat. Csináld meg te is Vikinek. És már van tervem jövő karácsonyra is. Láttam egy kúp forma, filc karácsonyfát, amire lehet nyomkodni a díszeket....

Luca írta...

A fiúk már tényleg nagyok hozzá Böbe. Pannának meg még időben elkészülhet, van még rá időd. És tudod szívesen segítek. Azt már előre ajánlom, ha megcsinálod, ne csak kétoldalú ragasztófátyollal csináld meg a figurákat, hanem pár öltéssel varrd is össze,mert a picik nem finoman szedik le és teszik fel a dolgokat. Ezt majd én is pótolom májusban otthon Hanga könyvében.

teller-cake írta...

Le a létező összes kalappal! Ugye mondanom sem kell, hogy a tortas a kedvencem? 😀 Nagyon ügyes vagy!! BUEK! Zs.

Luca írta...

A tortásat én is nagyon szeretem. És úgy kellett visszafognom magam, hogy abbahagyjam a díszítését. Szívem szerint még tettem volna rá ezt azt.....

ancsapancsa írta...

Nagyon klassz. Jó sok munka lehetett vele, de megérte.

Luca írta...

Az volt. Mondtam is Nürinak, hogy a legközelebbit csak az ő gyerekének csinálom...... :))

Megjegyzés küldése