2018. július 25., szerda

Vendégeink voltak...

Évék óta hívjuk barátainkat, hogy jöjjenek már egyszer felénk is utazásaik során. Idén tavasszal aztán úgy döntöttek, hogy nyáron kilátogatnak hozzánk. Nagyon örültünk az elhatározásuknak. Az egyetlen problémát csak az kiutazás jelentette.  Ők a wizz-zel szoktak repülni, de ez a társaság egyszer, egy hónapig  repült Sandefjordba azóta sem. Aztán elindultak a járataik Bergenbe és Stavangerbe. De olyan időpontokban jönnek-mennek, hogy képtelenség volt Zoli cégének járataival összehozni az utazást. Már úgy tűnt, hogy nem lesz az utazásból semmi, amikor felfedeztük, Göteborgot. A wizz oda jár és tőlünk nem sokkal van messzebb, mint ha Gardermoenba jöttek volna.
Május közepén jöttünk vissza Magyarországról és azóta csodás idő volt. Így aztán azon drukkoltunk, hogy amikor Joliék jönnek, maradjon a jó idő, , vagy legalább is ne essen napokig az eső. Na, ez a kívánságunk teljesült, sőt kicsit még túl is teljesített fokilag az időjárás(és azóta is tart a meleg).
És elérkezett az érkezés napja, Mi a Fjordline kompjával mentünk Strömstadba és onnan autóztunk le Göteborgba. A gép fél órával előbb szállt le mire mi odaértünk. És miután még  3/4 órával később sem jöttek Joliék, már el kezdtünk aggódni. De csak annyi történt, hogy nagyon lassan jöttek a csomagok. Hazafelé egy kisebb komppal mentünk, ami azért újdonság volt Joliéknak.

Másnap a környékben jártunk, kicsit ismerkedtünk a várossal, elmentünk vásárolni. Aztán pénteken mentünk Oslóba. Rekkenő hőség volt. Először a Botaniske Hage-ba(Botanikus kert) mentünk, mert Nóriék is jönni akartak,  nekik az egyik kedvenc kirándulóhelyük ez a kert. Gyönyörű virágok, évszázados fák, a viking időszak növényei  mind-mind megtalálhatók itt.

Aztán átmentünk az erődhöz és a királyi palotához. Pár évvel ezelőtt a királyi palotának megnyitották egy részét a túristák előtt. Éppen úgy értünk oda, hogy akkor indult egy csoport. Nem volt kérdés, hogy bemenjünk e... Fényképezni nem lehetett a palota termeiben. Számomra is meglepő volt, hogy mennyire egyszerű belülről. Legalábbis azok a részek, ahol mi jártunk. Persze, azért vannak kuriózumok....

Szombaton kicsit kipihentük az oslói túrát, csak a környékben és a városban jártunk.  Kimentünk a repülőtérre, ami mindig különleges élmény.

Vasárnap a kimaradhatatlan, örök szerelem a Verdensende  következett. Az egyik csodás hely a környékünkön. A hatalmas szikák, a sok zöld és a kék tenger, mint mindig most is csodálatos volt. Ráadásul a csodás, meleg időben rengetegen voltak.

Hétfőn átmentünk Tönsbergbe, hiszen a kikötőben ott állnak  a viking idők hajóinak másolatai (itt olvashattok részletesen az első megtalált hajóról, az Osebergről). Mire odaértünk, megérkeztt egy zivatar is. Így aztán kicsit morcos képét mutatta a város.

Kedden már nem akartunk nagy túrára menni, így átmentünk a szomszéd városba, Stavernbe. itt található, az 1926-ban  felállító emlékmű, ami az első világháborúban meghalt tengerészeknek állít emléket. De 1947-ben kiegészítették a második világháborúban elesettek névsorával, ami több így most már több, mint 8 ezer név.

És eljött a szerda, a haza utazás napja. Hihetetlen gyorsan eltelt az egy hét. Mondtam is nekik, hogy jönniük kell még. Este jót beszélgettünk egy kis búcsú pohár mellett. Reggel meg megint kompozás, ami ismét új élmény volt Joliéknak..

És a repülőtéren a búcsúzás.

Nagyon örülünk, hogy itt voltak Joliék. A két pasi szuperül megértette egymást, rengeteg közös témájuk volt. Remélem, hogy jönnek még....

Ha még többet akartok olvasni  a kirándulásokról, akkor Joli blogján megtaláljátok a részletes beszámolót.

1. Kétszer is végignéztem a képeket! Nagy élmény lehetett barátnődéknek ez az út! Szerencséjük is volt az idővel is. :)

2. Igen ez így van. A csodás idő sokat emelt a dolgokon. Jolit legjobban maga a fjord fogta meg. Azt mondta sosem képzelte, hogy a fjordok ilyenek.