2018. december 9., vasárnap

Karácsonyfa babáknak





Pont egy éve készítettem ezt a filc karácsonyfát. Valahogy mindig elmaradt, hogy megírjam hogy készült.
Az interneten láttam meg ezt a képet, ami elindította a fantáziámat.




Elkezdtem keresgélni és meg is találtam az eredeti blogot, amit egy anyuka írt
Részletesen fényképekkel, méretekkel és ötletekkel készítve. A képek egy részét én is onnan hoztam hozzátéve az én tapasztalataimat. Az eredeti blogon mindent megtaláltok, de miután angolul van, gondoltam én is felteszem a képeket.
Maga a karácsonyfa egy fékör alakú filcből készült, ami 90 cm magas, az enyém kicsit kisebb lett, mert nem akartam megtoldani a zöld filcemet. ..


így kell kiszabni


A félkör filcet három sorban cikk-cakk öltéssel,  "csillag" formában körbe varjuk. A díszek felakasztásához  28-30 különböző méretű, piros gombra van szükség, amit a fékör alakú filcre tetszés szerint felvarrunk. (a gombok voltak a legdrágábbak)





Megjelöljük a félkör közepét és ott kis v alakban bevágjuk a filcet.  A közepétől számitva a baloldalon  szabályosan elosztva felvarrunk 4  kisebb piros gombot. A jobb oldalon pedig pici gumi hurkokat varrunk. Ezek fogják rögziteni a karácsonyfa formát. Az eredeti blogban olyan vastag anyagból készült a fa, hogy összegombolva is megállt. Az én filcem jóval vékonyabb volt, így mi egy hasonló méretű dekorációs kartonból csináltuk meg a tartó formát.



az összegomboláshoz a gombok helye
próbaként felállítva

Ezután elkészítettem a felakasztható filc díszeket. Duplán szabtam ki a formákat és összevarrtam. A két réteg közé rögzítettem az akasztókat.
Jó kis szórakozás volt, mert én kézzel, pelenkaöltéssel csináltam. Géppel sokkal hamarabb készen lett volna, de valahogy így jobban tetszett nekem. Rűadásul élveztem a szöszmötölést velük :))






A felakasztható díszek méretarányosak A4-s lapra nyomtatva






Még elkészülhet karácsonyig, ha kedvet kap valaki hozzá.  :))








2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper!! Bár visszavihetném a lányaikat picit a baba korba... ❤️

    VálaszTörlés
  2. Majd az unokáidnál őjra élvezed. Bár az még kicsit odébb van :))

    VálaszTörlés