2019. március 18., hétfő

Mimike takarója



Amikor kiderült, hogy barátnőm nagymama lesz, kérdés sem volt, hogy varrok takarót a picinek
De ez a takaró nagyon nehezen készült . Több okból is.
Még sosem fordult elő, hogy heteket tépelődjek, takaró varráson. Most barátnőm lányának anyag választása teljesen megfogott.   Számomra valahogy elképzelhetetlennek tünt, hogy egy pici lánynak cápás takarót varrjak...



Így aztán sok napon keresztül mintát kerestem az anyagokhoz. A kiinduló pont az volt, hogy milyen ne legyen. Geometrikus mintát kerestem.  Végöl ez a blokk megfogott.





A középső négyzetben bele képzeltem a cápás és a párducos anyagot.   A keretekhez meg a színátmenetest és a kis mintás kéket.  Kipróbáltam, hogy néz ki a világos középhez a sötét keret és fordítva.





Végül a cápás  középhez ment a kis mintás kék, a párducoshoz meg a színátmenetes anyagból a sötétebb rész.




Végül megszületett az első két blokk és valahogy nem tudtam rávenni magam a további varrásra. Maga a minta nagyon tetszett, csak  valahogy nem tudtam elképzelni a pici lánynak.....  Tipródtam egy ideig. Végül belevetettem magam a varrásba.  Kicsit tökölős minta lett, mert minden háromszöges négyzetet méretre kellett vágni. Egyébként gyors sablont használtam.
Kicsit sokáig készült a takaró, ami még kiegészült egy falvédővel is. A dolgot nagyban hátráltatta, hogy októberben el kellett mennem a szememmel orvoshoz, mert szürke hályog lett rajta. Ami aztán karácsonytól rohamosan  rontotta a látásomat. Varrni azonban tudtam vele. Igaz ki kellett találnom a módszer hozzá.
Végül elkészült a takaró és a falvédő. Annyi anyagom volt még, hogy a takaró hátlapjára is kerültek belőlük. Nem túztem meg nagyon, csak a keretek két oldalán. Szeretem, ha pihe, puha marad a babatakaró.






Mint minden takaróhoz ehhez is készült maci és kötött cipő, De ez most nem a szokásos Tilda maci, hanem az anyuka kedvenc macija, egy panda.
Még ősszel amikor jöttünk vissza a németeknél vettem egy patchwork újságot, amiben pont egy oroszlán és egy panda szabásmintája volt újszülött babáknak.  Ez éppen kapóra jött nekem.





A posta viharos gyorsasággal csúcsot döntött és röpke 4 nap alatt haza is ért az ajándék. Amit kis tulajdonosa, Mimike rögtön használatba is vett
.





Utólag bevallhatom, kár volt annyit tipródnom rajta. Mert a végeredmény nagyon tetszik.  :))










7 megjegyzés:

  1. Látom a babó már birtokba is vette :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, ahogy kibontották a csomagot, rögtön használatba vették. Dóri nagyon várta.

    VálaszTörlés
  3. Végül nagyon jó lett, a panda tüneményes

    VálaszTörlés
  4. Sokat tipródtál, hogy is varrjad, mutattad a részleteket...Nagyon jó lett, biztosan örül kis gazdája! :)

    VálaszTörlés
  5. K9szi lányok. Egyenlőre a mamája örül jobban. ?))
    Ugye milyen aranyos lett a panda? Bár egy kicsit nagyobb lett, mint gondoltam.... Legalább könnyebben tudja Mimike megfogni.

    VálaszTörlés
  6. Csodaszép, hatalmas munka és látszik, hogy szíved, lelked benne van! :-)

    VálaszTörlés