2013. július 15., hétfő

Kürtős kalács



 

Már elég régen sütöm itthon a kürtős kalácsot. Két oka volt, hogy megpróbáltam, az egyik, hogy a gyerekeim nagyon szerették és, hogy itt nálunk nem lehet kapni. Éppen kapóra jött, hogy az egyik receptes újságban megjelent egy recept, ahol a sütőben sütött kürtős kalácsról volt szó. Nem bántam meg, hogy kipróbáltam, azóta is e recept alapján csinálom. Igaz az évek során változtattam egy-két dolgot. Eleinte hosszú dorongfát használtam, ami keresztben is alig fért el a tepsin. A fektetve sütés eredményeként egyik fele mindig lapos lett kicsit(nem mintha zavart volna valakit is  :) 
Aztán egyik sütés előtt felfedeztem, hogy a gyerekek cukros doboza pont jó lenne nekem, ha bevonnám alufóliával, mert az méretre pont  akkora, hogy állitva be tudom tenni a sütőbe.
Azóta ez a verzió működik. Egyetlen dolog más az így készült kürtős kalács és az eredeti között, hogy a sütőben sütöttön sosem lesz fényes cukormáz.  Bár ez is megoldható lenne, de sosem volt rá igény.  Így is pillanatok alatt elfogynak.
Gondolkodtam azon, hogy kimásolom a receptet, de végül úgy döntöttem, hogy inkább eredeti formájában teszem fel, fényképként. Látszik rajta, hogy elég sokszor haszntáltam....

Kürtős kalács:



a bevajazott formára feltekerve,

sütőben, sülés közben

és megsülve
a régi, hosszú formával, fektetve sültött kalácsok

Az állítva süténél időnként előfordul, hogy lecsúszik kicsit a tészta. Látszik is a képen, hogy hátul a baloldalon kicsit alacsonyabb lett a kalács.




10 megjegyzés:

ancsapancsa írta...

Hozzánk minden csütörtökön jön egy srác egy nagy kosár kürtős kaláccsal. :-) Ebből a szempontból kiváltságos helyzetben vagyok. Igaz, hogy már kihűl, mire ide ér, de azért finom, és van sokféle ízesítéssel. Mindenféle szalt gyümölccsel a tésztájában, van baconos is sajttal szórva (kedvencem) Én egyszer próbáltam sütni, végül is jó lett, csak a cukor olvadt le a felületéről, és ettől égett szag volt a lakásban, azóta nem próbáltam.

jeszizsu írta...

Hú de guszta! :)

trollanyu írta...

Én is otthon sütöm mindig, hasonlóan, csak felső grillezéssel, és közben forgatom. Nagyon jól szokott sikerülni. Miniket is sütöttem már habroló formán, a norvég gyerekeknek is nagyon ízlett:) Nálunk is mindig pillanatok alatt elfogy, azt hiszem holnap sütök is.

Luca írta...

Így könnyű..... :) De ezzel a baconos, sajtossal felkeltetted az érdeklődésemet. Lehet meg kéne próbálnom.

Luca írta...

És milyen finom :)

Luca írta...

Na, ezt a felső grillezést ki fogom próbálni. Amikor a nagyot sütöttem én is forgattam, de az állítottat nem.

teller-cake írta...

Micsoda finomság a sütőből! Muszáj lesz kipróbálnom ezt, az otthoni változatot. :)

Luca írta...

Neked aztán tuti nem lesz probléma :) Remélem ízleni fog!

Yola írta...

nagyon jól néz ki

Luca írta...

És nagyon finom. Próbáld ki.

Megjegyzés küldése