2012. december 8., szombat

Túrófánk




Jó sok túrót vettem a múltkor, így kapóra jött, hogy a bableves után valami könnyű második fogást csináljak. Először három éve nyáron Lübeckben ettem. Ott éjszakáztunk és éppen valami fesztivál volt a folyóparton kirakodó vásárral és koncertekkel, eszméletlen melegben.(milyen jó most visszaemlékezni rá a -10 fokban ....) Ott vettem először és nagyon izlett mindenkinek.
Az itthon készült hasonlóan finom.

Túrófánk:

500 gr turó
3 ek kristálycukot
csipet só
12 ek liszt (20 dkg liszt)
2 kk szódabikarbóna vagy 1/2 cs sütőpor
4 tojás

A tojásokat a cukorral kicsit habosra keverjük majd hozzáadjik a túrót és aszódabikarbónával elkevert lisztet. Kicsit összedolgozzuk, majd vizes kézzel go
mbócokat csinálunk (ha lágyabb, akkok kanállal beleszaggatjuk) és forró olajban pirosbarnára sütjük. Én beleforgattam prézlibe, mert nálunk minden ropogósabban finom . Bő olajban kell sütni.
Porcukorral vagy fahéjascukorral megszórva, lekvárral vagy anélkül is nagyon finom
Érdemes mindjárt dupla adagot csinálni. 










4 megjegyzés:

BORI írta...

A túrófánk tényleg finom, régebben csináltam...jó ötlet!!! Ott is lehet kapni olyan túrót, mint nálunk???

Luca írta...

Nálunk más a túró minősége és az íze is, sőt egészen más a svédeké. Nem annyira száraz, mint az otthoni, azt be kell kalkulálni. De izre pont olyan finom.

Marika Szabóne írta...

Mézes tejfölbe tunkolni nagyon finom :) szombatra rendelésem van a legkisebb unokám imádja.)

Luca írta...

Legközelebb kipróbáljuk, Köszi az ötletet.

Megjegyzés küldése