2013. május 8., szerda

Tavasz a kertben....


Rózsák

Már napok óta húzom, halasztom ezt a beírást. Pedig az ébredező kertet mindig szívesen mutatom. Idén azonban szomorú látvány a kertem. Igaz a tavaszi hagymás virágok nagyon szépen nyílnak. Meg vettem is egypár virágot

Nárcisz, szibériai csillagvirág, csillagos puskin virág és a sok gyöngyvirág levél

Bugás levendula, ami csak egy nyári

Illatos szegfű

Margit virág és spanyol margaréta
 Az április napsütés és teljesen megfagyott talaj nagy pusztitást végzett az örökzöldjeim között. Valamint az összes rózsatövem elszáradt... Csak az a három maradt meg, amik kicsit árnyékos helyen vannak. Talán az álciprus és a rhododenron még megmenekül, de a többihez nincs nagy reményem.  Bár még reménykedem a mahoniban is, hogy gyökérről újra kihajt. 
Nézzétek a megbarnult, megégett(legalább is szerintem) növényeimet.

Terülő boróka - két éve találtam

Törpe, terülő boróka

Mahonia - még Tatáról hoztam a hajtást

Chamiaecyparis percifera Boulevard - Szavár hamisciprus

Rhododendron

Phyramid alakú boróka



10 megjegyzés:

  1. Szegény növények. :( Azért szorítok, hogy meggyógyuljanak.
    Nálunk idén Adolf a kertész, a te kerted még így is jól néz ki a miénkhez képest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, igen Adolf féle segitség nem mindig mutat jól..... :) Luca is megpróbálta anno

      Törlés
  2. Hát, ez nagyon szomorú....

    VálaszTörlés
  3. Ez borzasztó, nagyon együtt érzek veled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több, mint 20 éve itt élek, de még sosem történt hasonló

      Törlés
  4. Nagyon sajnálom, nálunk is nagy volt a pusztítás, ez a tél most valahogy sokkal rosszabb volt. Nekem amúgy is nagy bánatom, hogy szinte semmit nem sikerül itt normálisan termeszteni, pedig a végzettségem kertészmérnök, imádom a növényeket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem nagyon értem, hiszen nem is volt nagyon hideg tél, hó is volt. Eddig simán túlélték a minusz huszon valahány fokokat. Most meg ilyenek lettek. Én próbálkoztam rengeteg növénnyel otthonról, de sok nem szerette a savanyú talajt. De van egy pár, ami meg imád itt élni. Az otthonról hozott szarkaláb pl. elképesztően jól érzi magát, meg az orbáncfű bokor is.

      Törlés
  5. Sajnálom, hogy sok növényed nem telelt át:(. A rózsákat én is minden nap néztem, hajt-e már... Úgy látom, a többség igen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nálatok jobb idő volt nekik. Nekem 3 rózsatövem maradt meg, amik nem látszottak ki a hó alól.

      Törlés