2013. december 8., vasárnap

Csokoládétorta másképpen.....




Muszáj volt megcsinálnom, mert nem tudtam elképzelni az ízét., hiszen a krém avokádóból készül.....Tán két hete olvastam erről a tortáról először, mint nyers csokoládétorta, egy otthoni web oldalon. Rögtön aznap egy norvég újságban, mint szuper csokoládé torta és egyre gyakrabban felbukkant a neten is.
Nincs benne liszt, az enyémben cukor sem nagyon, még a méz mennyiségéből is visszavettem és stiviával pótoltam. Már régebben vettem kókuszolajat is, mert egyre több receptben szerepel.
Ilyen előzmények után neki álltam.

Avokadós csokoládétorta hozzávalói:

Tésztához:

100 gr szeletelt mandula
 80 gr kimagozott datolya (kb. 5 db)
csipet só

Krémhez:

2 db érett avokádó
70 gr kakaó por
50 gr olvasztott kókusz olaj
50 gr méz
50 gr stivia cukor
1  vaniliarúd kikapart magja
csipet só

A datolyát picit beáztattam, marjd a madulával és a csipet sóval együtt késes robotgépben pépesre összekevertem
18 cm-is tortaformába nyomkodtam, én tettem alá sütőpapirt
 Ezután elképszítettem a krémet. Megpucoltam az avokádót, felaprítottam és szintén késes robotgépbe tettem, az összes hozzávalóval együtt. Minél tovább keveri az ember, annál fényesebb lesz a krém. Az alapra rátettem és a krémet és kb. 1 órára a hűtőszekrénybe tettem.

mandula-datolya alap

avokadós krém

kóstolásra várva

mánlával bolondítva


Mit mondjak, valami fenséges ez a gyors és egészséges édesség. Kicsit még megbolondítottam friss málnával......
Csak ajánlani tudom mindenkinek.





8 megjegyzés:

  1. Ahh :-)) Ez igazi glutén és laktóz mentes csemege! Küldöm a receptet a lányomnak, köszönjük!
    Ági

    VálaszTörlés
  2. Érdekes torta, kicsit töménynek érzem -addig, amíg meg nem kóstolom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokat nem lehet belőle enni, de nagyon finom

      Törlés
  3. Egy TV műsorban láttam hasonló sütit. River-Cottage Ott egy olyan konyhát vezető házaspár egyik receptjeként mutatták be, akik nem főzik-sütik meg az ételeket. Nekem is felkeltette az érdeklődésemet. Lehet, hogy megpróbálom én is.

    VálaszTörlés
  4. Húúúúúúúú ez nagyon finom !!!!!!!! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés