2015. március 17., kedd

Diós-kakaós csók



Az utóbbi idők leggyorsabb szuper süteménye. Trollanyu-tól van. Miután szombaton a vanilia krém készítésénél maradt 4 tojás fehérjém, rögtön ki kellett próbálnom. Mit mondjak, minden igaz amit Trollanyu írt róla. Nagyon finom, diós sötemény. Istenien érezni benne a sült diót.  Aki a dót szereti az imádni fogja. És a sütéssel együtt fél óra alatt elkészül. Kívül ropogós, belül omlós.....

Hozzávalók:

3 közepes tojásfehérje
15 dkg durvára darált dió
6 dkg eritrin
3 csapott ek. cukrozatlan kakaópor
csipet só
A diót durvára daráljuk. Majd az összes szárazanyagot össze keverjük a tojás fehérjékkel (nem kell felverni) Sütőpapírral boritott tepsire kis kanállal halmokat teszünk. Nekem 14 db lett. Majd 170 °C-ra előmelegített sütőben  20 perc alatt megsütjük. Azért figyelni kell, mert az én sütőmben 17 perc elég volt.  Hagyjuk egy picit hűlni, majd rácsra tesszük...




Érdemes kirpóbálni. Cukor és lisztmentes.



6 megjegyzés:

  1. Tojásfehérje mindig akad, csak ne lenne olyan drága a dió, gyakrabban sütném:) Nálunk ez kb 2 perc alatt elfogy. Örülök, hogy megsütötted :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én otthon veszem a diót. Most is volt vagy három kg. És a fagyasztóban tartom, nem avasodik meg.

      Törlés
  2. Fincsinek látszik! Nagyon tökéletes! Mogyorósan is ki lehetne próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is éppen ma jutott eszembe, hogy tuti mogyoróval is isteni lehet.

      Törlés
  3. Én is szívesen falnám, dobsz néhány virtuális darabot? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyne, nagyon szivesen. De neked ez gyerekejáték.....

      Törlés