2016. július 31., vasárnap

Sacher torta (liszt és cukormentes)




Amikor megláttam Trollanyunál rögtön tudtam, hogy meg fogom sütni. Nagyon régen sütöttem Sacher tortát, mert az eredeti nagyon töménynek tünt és nem nagyon volt oda a családom érte. Most mégis megfogott. Picit változtattam is a recepten, mert Trollanyunál vegán-paleo a torta.  Bár eleinte nagyon csábított, hogy pont úgy csináljam meg ahogy ő. Aztán végül mégis úgy döntöttem, hogy teszek bele tojást.
Szóval az enyémben van tojás és kevesebb a kókuszolaj és miután nem volt itthon nyílgyökérpor(mindig hiányzik valalmi.....), így tápióka keményítőt tettem bele. 
Mit mondjak, csodás, levegős, isteni torta lett.....
Hozzávalók:
6 db tojás
150 g olvasztott kókuszolaj
80 g stevia cukor 
csipet só
120 g mandulaliszt
80 g gesztenyeliszt
2 ek tápióka keményítő
30 g cukrozatlan kakaópor
2 tk sütőpor
kb 1,5 dl cukormentes sárgabaracklekvár  
A máz hozzávalói:
50 g étcsoki
50 g vaj

A torta száraz hozzávalóit egy tálban összekevertem. Először kémény habbá vertem egy kis stevia cukorral a tojásfehérjéket. Aztán a maradék stevia  cukort habosra kevertem a kókuszolajjal. Egyenként hozzáadtam a tojássárgákat. De  hideg volt még a tojás és ezért elég kemény lett a tojásos massza, így tettem bele  kb. 1/2 dl langyos vizet. (legközelebb szoba hőmérsékletű tojásokat használok) 
A tojásos masszához hozzá kevertem egy kis tojásfehérje habot, majd beleforgattam a száraz hozzávalókat és végén óvatosan  hozzá adtam a kemény habot. Egy sütőpapírral kibélelt 22 cm átmérőjű tortaformába simítottam. 170 ° C-ra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem. Rácsra tettem. Amikor kihűlt ketté vágtam és vastagon megkentem baracklekvárral. Majd a vajat a csokoládéval felolvasztottam és a tortára kentem.  
Mire képet készítettem volna róla, Zoli már evett belőle.........




Hihetetlenül finom lett. Szerintem jobb mint az eredeti. Ráadásul még egészséges is. Csak ajánlani tudom az elkészítését.









4 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, bővült a kedvenc sütik köre :) Tojással könnyedebb a tészta, jól tetted, hogy úgy készítetted :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, de azért meditáltam rajta. Mert a tied annyira egyszerűnek tűnt a vízzel. :))

    VálaszTörlés
  3. Szuper, akár reggelire isjöhetne egy szelet. ;-)

    VálaszTörlés
  4. Neked aztán igazán nem probléma csinálni reggelire :))

    VálaszTörlés