2013. június 10., hétfő

Citromos-kókuszos sütike




Pénteken olvastam  és megcsodáltam Trollanyu blogján ezt a sütikét  és szombaton meg is sütöttem. Mondhatom nem bántam meg. Nagyon ízlett a kókusz és a citrom párosítása. Egyedül Nóri fanyalgott miatta, mert ő nem szeret semilyen citromos dolgot. Készitettem hozzá vanilia szószt is, így aztán teljes volta az íz gyönyör.....
Trollanyu receptjén annyit változtattam, hogy nem tettem bele csak 20 dkg vajat.

Citromos-kókuszos brownie

Hozzávalók:
25 dkg puha vaj
4 tojás
18 dkg cukor
22,5 dkg liszt
pici só
10 dkg kókuszreszelék
2 citrom reszelt héja
0,6 dl friss citromlé
1 tk. vanília kivonat (1 vanília rúd)
porcukor a szóráshoz
A puha vajat a cukorral kikevertem, egyenként hozzáadtam a tojásokat, majd a többi hozzávalót.
Sütőpapírral bélelt 20 x 30 cm-is tepsibe tettem és előmelegített sütőben  180 ° C-on 30 perc alatt megsütöttem. Nagyon finom, jól érezni benne mindt a citrom és mind a kókusz ízét.  
Én nem szórtam porcukorral. Anélkül is nagyon finom .





16 megjegyzés:

  1. No, erre benevezek! Igaz most nincs itthon biocitrom, de egy kis vegyszert bevállalok a nem bio héjából, mert igen jól néz ki :-))
    Ági

    VálaszTörlés
  2. hőlég keverés, vagy alsó-felső sütés a 180 fok 30 perc????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, én légkeverésessel csináltam. Pont jó volt a 30 perc

      Törlés
  3. Na, ez finom lehet, én is ki fogom próbálni, mert szeretjük a citromot is meg a kókuszt is......

    VálaszTörlés
  4. De hány tojás kell bele???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy írtad. Nem tudom hogy maradt ki belőle a 4 tojás.

      Törlés
  5. Hú, itt vagyok a konyhában, hány tojás? Egészben, vagy valami variációban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4 tojás, egyenként, jól elkeverve a cukros vajjal.

      Törlés
  6. Nagyon szép lett, örülök, hogy ilyen gyorsan megsütötted:) Nem mindenki szereti a citromot, fanyalgók nálunk is mindig vannak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor olvastam nálad, rögtön elképzeltem az ízét.... Siettem megsütni ?)
      Nóri kriminális. Pl. nem szeret semilyen almás sütit sem....

      Törlés
  7. Ez valóban nagyon finom lehet a napokban elfogom készíteni!Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  8. Nyami... Nekem gyanús ez a 22,5 dkg.... Nem dl-ben volt megadva váletlenül az eredetiben a cukor, liszt és kókusz?:) Kényelmes vagyok:D.

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon jól hangzik, a kókuszos nálunk is menő, az utóbbi időben pedig oda vagyok a citromos ízért, úgyhogy mentve a recept. Töredelmesen bevallom, hogy már várom, hogy milyen finomsággal lepsz meg bennünket, így virtuálisan, sőt külön mappát nyitottam Luca receptjei címmel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves tőled. Majd igyekszem megtöltetni a mappádat....

      Törlés