2013. június 13., csütörtök

Fenyőhajtás....




Minden tavasszal megcsodálom a fenyőhajtásokat és amikor csak tehetem meg is simogatom. Finom, selymes megérinteni. De nagyon sérülékeny is, könnyen letörik.
Most aztán teljes növekedésben vannak a fenyőim a kertet övező sövényben. Soha nem fordult meg a fejemben, hogy a fenyőhajtást bármire lehet  használni a csodáláson kívül, egészen tavaly tavaszig. Akkor olvastam először Böbe blogján a fenyőhajtás szörpről. El is határoztam, hogy én is csinálok majd.
Idén végigböngésztem a netet, megkérdeztem egyik barátnőmet aki szintén készít ilyen szörpöt, hogy hogy csinálja. Nagyon sokféle variáció van. Végül Böbéét választottam, talán mert arra gondoltam, hogy székelyek csak jobban tudják hogyan is kell elkészíteni.
Szóval nekiálltam fenyőhajtást szedni. A fenti képen látható sövény tetejéről vágtam le egy 5 l-es üvegnek megfelelő mennyiséget.
A friss fenyőhajtást cukorral lerétegezzük(én nádcukrot használtam), lezárjuk, 3-4 hétig naponta megrázogatjuk. Tetejére én is  tettem 2 kanál mézet is.  Miután levet enged le kell szűrni. Ez a szirup nagyon jó torokfájás ellen.
A megmaradó  cukrozott fenyőhajtásból meg szörpöt lehet késziteni.
Itt még nem tartok. Még csak rázogatom az üveget.


Hát nem szépséges?

Rázogatásra várva.....




8 megjegyzés:

  1. Majd meséld el, hogy milyen az íze

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó. Kiváncsi vagyok mennyi lesz belőle az első szirup. Majd viszek belőle kóstolót.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Fenyő mézet már ettem. Érdekes íze van. Kiváncsi vagyok ennek milyen lesz.

      Törlés
  3. Örülök, hogy próbálkozol Te is Imola! Minimális szirup lesz belőle. 3-4 hét után szitán le kell csepegtetni. Ez lassú művelet, de megéri, mert torokfájásra gyógyhatású készítmény lesz. A maradék hajtásra, hogy ellepje öntsél vizet, felfőzöd, ismét leszűröd és kis pálinkával feljavítod és kész a "kontyalávaló"!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor láttam nálad, rögtön eldöntöttem, hogy kipróbálom. Köszi a tanácsokat. Kint érlelem a napon, remélem nem árt neki....

      Törlés
  4. Imádom én is a fiatal fenyő hajtásokat,gyönyörűek, ráadásul itt van az erdő a ház mellett:) Tavaly készítettem szirupot, torokfájásra, finom volt és használt is. A szörp is isteni lehet belőle. Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, nálunk sincs messze az erdó. Nektek is szép hétvégét! Gondolom megint mentek túrázni. Remélem szép idő lesz hozzá.

      Törlés