2013. március 4., hétfő

Pampuska....





A család pampuskának nevezte, néha krokettként futott(de azt már tudom, hogy tuti nem az) és láttam már krumplifánknak is. Miután  a nagymamám következetesen pampuska néven sütötte a vadas szósz mellé, így ezen a néven örököltem.. Annyira hozzátartozott a vadashoz, hogy nálunk soha nem készült zsemlegombóccal. Pedig én azt is szeretem. Évekig nem csináltam vadast, mert a férjemnek olyan rossz emlékei voltak a napközis vadasokról, hogy mindig tiltakozott ellene. Aztán egyszer kitaláltam, hogy neki csak zöldséges lesz a hús, nekünk meg vadas szósszal. Naná, hogy megkóstolta a mienket és azóta nagyon szereti azt a vadast, amit én csinálok. Így aztán nálunk is bevezettem a pampuskát, amit igencsak imád  a család.  És ez megint egy olyan recept, aminél nincsenek pontos mennyiségek.

Pampuska:

kb. 1 kg lisztes krumpli
20-30 dkg liszt
1/2 dl olivaolaj
1 db tojás
1 ek só
5 dkg élesztő (én szárazat használok)
olaj a sütéshez

Megfőzzük héjában a krumlit, átnyomjuk  és megvárjuk, hogy majdnem teljesen kihüljön. Beletesszük az olajat, a sót, a tojást, az élesztőt összekeverem a  kb. 20  dkg liszttel és az egészet összegyúrom. Annyi lisztet kell   tennünk hozzá, hogy sima, rugalmas tésztát kell kapjunk, 
1/2 órát kelesztjük, majd 2 ujjnyi vékonyra nyújtjuk és kiszaggatjuk, majd forró olajban megsütjük mindkét oldalát.  Én be szoktam kockázni a tetejét, de ez nem fontos.... Papirra szedjük és leitatjuk róla az olajat.


6 megjegyzés:

BORI írta...

Mi már megbeszéltük egymással, hogy zsemlegombóccal (is) finom a vadas....de eszembe jutott, hogy gyerekkoromban a pampuska tudod mi volt? A sűrű palacsintatésztába mártott akácvirág kisütve és fahéjas cukorral megszórva....

Zsigvica írta...

Gyönyörűen néz ki a pampuskád, nálunk zsírbansűlt pogácsa néven fut, anyukám bableves mellé sütötte gyerekkoromban.

Luca írta...

Szívesen megkóstolnám, még sosem ettem ilyet

Luca írta...

Igen, csináltam már én is bableveshez és gulyás leveshez is.

Böbe Morzsák írta...

Nálunk "fluta" a neve. A falualapítás évfordulóján (decemberben) szokta egy kis csapat készíteni óriás mennyiségben, fahéjas cukorral megszórva, forralt borral kiegészítve. A vadast zsemlegombóccal szoktam főzni, egyszer lehet, hogy kipróbálom ezt a változatot is...

Luca írta...

Tuti nem fogsz csalódni. Csak fahéjat ne tegyél rá (höhö)

Megjegyzés küldése