2013. április 8., hétfő

Az ír kenyér


Kukoricadarás kenyér

Pár évvel ezelőtt kaptam a receptet az egyik kreatívos ismerősömtől. Valami szuper, gyorsan elkészíthető és nagyon finom. Én két variációt is sütöttem.

 Hozzávalók:

4 csésze liszt (lehet teljes kiörlésű és sima vegyesen. Én speciel most simát és kukoricalisztet kevertem, mert ez volt itthon)
2 csésze író (helyettesíthető joghurttal, kefírrel vagy aludttejjel), óvatosan adagolni, amennyi kell, hogy lágy tészta legyen
1 tk szódabikarbóna v. sütőpor
1 tk só
Van olyan recept, amelyik még pár kanál vajat is ír, én azt nem tettem bele. Viszont tettem bele mindenféle magvakat (tökmag, napraforgó, szezam)

Gyorsan össze kell keverni az egészet, mert az író és a szódabikarbóna hamar reakcióba lép (és akkor már szívósabb lesz a tészta, vagy mi) és mindjárt be a sütőbe.
Forró sütőben 30-40 percig kell sütni . Én teszek be a sütőbe egy lábosban vizet is, hogy párologjon közben.
Akkor kész a kenyér, ha megkopogtatva kong az alja.


Zabkorpás kenyér

4 megjegyzés:

  1. Most amikor kezdem megvonni a szénhidrátokat, szabad így izgatni az emberlányát? Nagyon guszta, szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, ha teljes kiörlésű lisztből csinálod, akkor ehetsz belőle. Meg egy kis szelet nem árt.

      Törlés