2013. április 27., szombat

Körtekrémtorta




A "Burda finomságok" újság egyszerűen csak mennyeinek titulálta. Tényleg nagyon finom. Nagyon meglepődtem azon, hogy tejfölből készül a krémje. Amig nem láttam ezt a tortát nem is gondoltam volna, hogy tejfölből is lehet krémet késziteni.
Mindenesetre nálunk népszerű ez a torta, Tamás egyik kedvence. Ma is az ő kérésére sütöttem.

Hozzávalók:

3 tojás
100 gr cukor
40 gr liszt
30 gr ételkeményitő
30 gr kakaó
1 kk  sütőpor

Krém

500 gr tejföl
70 gr cukor
1 kk vaniliáscukor
3 ek kakaó
6 lap zselatin
1 db Vilmos körte befőtt és
2 dl tejszín
20 ml körtepálinka (másmilyen is jó)

A diszitéshez:

3 dl tejszin
1 ek cukor
csokiforgács
(ha kell habfixáló, a német tejszínekhez nem kell)

A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd óvatosan hozzákerverjük, a liszt-étkezésikeményitő-kakaó-s.por elegyet és kivajazott, kilisztezett kapcsos torta formába öntjük. Sütőpapir kell alá. 180 °C-on (légkeveréssel) 25-30 percig sütjük. A formában hütjük ki.
Nem vesszük ki belőle.

A krémhez összekeverjük a tejfölt, a cukrot és a vaniliás cukrot. Beáztatjuk a zselatin lapot, amikor megpuhul kb. fél dl forró vizben feloldjuk és lassan belecsorgatjuk a tejfölös keverékbe, beleöntjük a pálinkát és kb. 50 ml befőttlét.  Kemény habbá verjük a tejszint. Amikor a tejfölös keverék kezd megdermedni, a belekeverjük a habot és a kakaót.

A körtékből kivályunk 16 db golyót, a többit pedig vékonyan felszeleteljük

A tortát meglocsoljuk a befőtt lével(én leszoktam vágni a legtetejét, hogy jobban beszivódjon a lé), rátesszük a körteszeleteket és arra a krémet. Min. 4 órára (ha lehet még tovább) hűtőbe tesszük
Tálalás előtt bevonjuk tejszinhabbal, rátesszük a 16 db golyót és csokiforgácsot a közepére. Én a tejszínes bevonást el szoktam hagyni, mert úgyis van benne elég tejszín, és anélkül is jól néz ki.





8 megjegyzés:

  1. Hú, nagyon jól néz ki a tortád, küldhetnél egy szeletet!Ma nálunk fagyizás volt a desszert....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemcsak jól néz ki, nagyon finom is.... Küldök

      Törlés
  2. Megint nagyon finomat sütöttél!
    Nézz be hozzám, van nálam valami a számodra!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik, szeretjük a körtét, körtés sütiket mégis ritkán készítek. A tejfölt is nagyon szeretjük, azt hiszem ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ajánlani tudom. Túlsok cici nincs vele és tényleg nagyon finom.

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki és biztos nagyon-nagyon finom is, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon, nagyon finom. Csináld meg minél előbb.

      Törlés