2013. január 5., szombat

Londoni szelet





Még nem is mutattam nektek. Az olimpaia idején találtam ezt a sütikét. Nagyon finom és max. fél óra alatt elkészül.  Mindenkinek ajánlom aki szereti a diós süteményeket.


Hozzávalók:30 dkg lisz
 4 tojás 
12 dkg zsír (15 dkg vaj) 
24 dkg cukor 
12 dkg darált dió 
12 dkg lekvár 
2 evőkanál tejföl 
1 citrom 
8 g sütőpor 

 A tojások sárgáját össze kell dolgozni a liszttel, a zsírral, a sütőporral, a cukor felével és a tejföllel és  reszelt  citrom héjjal és gyúrd össze. Azután ki kell níújtani és egy sütőpapirral bélelet tepsibe kell fektetni. A tojások fehérjét kemény habbá kell verni  fokozatosan hozzáadva  a cukor másik felét A habban óvatosan bele kell kerveni  a diót. Megkenjük a tésztát a barack lekevással, majd óvatosan rásimitjuk a diós habot.180 fokra előmelegített sütőbe tesszül, és amikor már a teteje szépen megsült - száraz –, akkor kivesszük




9 megjegyzés:

Ábrahámné Éva írta...

Köszi a receptet!
Valóban nagyon egyszerű és finom!

jeszizsu írta...

Megkönnyeztem, képzeld a bejegyzésed. Anyukám alap-sütije volt (sőt az ő anyukájáé is), az unokák kedvence. ... Három éve nem lehet már részünk benne. Pont karácsonykor beszéltük Apuval, hogy nekiveselkedünk a receptnek, Anyunak úgyis sokszor kuktáskodtunk. Csak annyi megjegyzés még, hogy nálunk ez csak piros-bogyós lekvárral készülhetett, és a tésztát egyszerűen belenyomkodtuk a tepsibe (ez volt főként a pici kezek dolga).

BORI írta...

Ismerem ezt a sütit, békebeli recept, gyerekkorom sütije...Miért is nem sütöm???? :)

trollanyu írta...

Ismerem, de nem ezen a néven. Nagyon finom, bár én még sosem sütöttem. Az a probléma nálunk, hogy mi mindent szeretünk, csak édesség legyen:)

Luca írta...

Igen, tényleg az.

Luca írta...

Látod milyen érdekes dolog ez. Az ember nem is gondolná, hogy egy ilyen bejegyzés milyen érzelmeket válthat ki. Remélem megsütitek, én meg legközelebb piros-bogyós lekvárral csiálom

Luca írta...

Höhö. Ezt én is leírhattam volna. Nálunk is csak az a probléma, hogy mindent szeretünk ami édes....., meg sós csak süti legyen :)

teller-cake írta...

Nem ismertem azt a sütit, de a diót nagyon szeretem, így jöhet! :)

Luca írta...

Biztosan ízleni fog. Nem árt neki, ha 2 tojásfehérjével többet használunk hozzá.

Megjegyzés küldése