2014. február 2., vasárnap

A kedvenc karamellpuding..... másképpen




Pudingot sokszor főztem még anno, amikor Magyarországon éltem. De csak a szokásos pudingporból készült pudingok voltak. Először itt kint csináltam "igazi" pudingot, amit igazságszerint nem is főz az ember, hanem süt..
Azt már említettem, hogy Zoli egyik legnagyobb kedvence a karamellpuding. Igen, ám, de ez sem  fér bele a cukor diétába. Viszont mindenféleképpen szerettem volna csinálni neki. Az összes cukor helyettesítő édesítőt kipróbáltam, de egyik sem karamellizálható. Egyedül a steviacukor olvadt meg, de sem az íze, sem a színe nem volt az igazi. Akkor kezdtem el nézelődni a neten  és találtam rá a pálmacukorra, ami kókuszvirágból készül és karamellizálódik. A természet boltban nem volt pálmacukor, csak kókuszcukor, ami szinte ugyanaz. A kókuszcukor pont úgy néz ki, mint a nádcukor, csak nem annyira édes és alig van szénhidrát tartalma . Így aztán elkészült a karamellpuding hétvégére.

Kókuszcukros karamellpuding:

6 tojás
1 l tej
1 vaniliarúd
2 ek kókuszcukor
2 ek steviacukor

1 - 1 és fél dl kókuszcukor + 1 ek steviacukor

A tejet felforraljuk a hosszában félbevágott vanialiarúddal, amiből kikapart belsejét is a tejbe tesszük. Amíg a tej langyosra hűl, megcsináljuk a karamellt.  A kókuszcukrot egy evőkanál. vizzel felolvasztjuk (nagyon gyorsan megolvad, vigyázni kell, hogy ne égjen le. Miután nem olyan édes, mint a rendes cukor, tettem bele steviacukrot is) majd rögtön beleöntjük egy picit kivajazott kenyésütő formába. (Bármilyen más formában is megsüthetjük) Első próbálkozásra kicsit kevés cukrot piritottam...


A tojásokat a cukrokkal habosra keverjük és hozzáöntjük a leszűrt, langyos tejet. Az egész masszát ráöntjük a megdermedt karamellizált cukorra.
A sütőt 170 °C-ra előmelegitjük (légkeveréses 160 °C) és a karamellpudingot belehelyezzük egy nagyobb tepsibe, amit félig megtöltünk vizzel és így sütjük kb. 45 - 50 percig.
Kihülve kiöntjük egy karimás tálra, hogy a folyékony karamell ne folyjon le.




  
Tejszínnel tálalva, valami isteni.....




6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!!! A kókuszvirágcukrot ismerem, a férjem egyszer meglepett egy zacskóval. Rendszeresen iszom a tejeskávémban vagy szórom az almás pite tetejére. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én nem ismertem. Kár, hogy nagyon húzós az ára, különben mindenben ezt használnám

      Törlés
  2. Nagyon jól sikerült:) Nekünk is ez a sült karamell puding a kedvencünk. Nem tudom hol veszed a kókuszcukrot, én az ázsiai üzletben találtam, kis pogácsának vannak összenyomva, le szoktam darálni. 47,5 dkg 25 korona itt nálunk, szerintem az nem olyan vészes, sőt, a sukrin meg a többi sokkal több. Mondjuk azért vigyázni kell vele cukorbetegségnél, jobb, ha csak néha használod:) Itt írtam is róla, megnézheted, hogy néz ki: http://trollakonyhamban.blogspot.no/2013/08/malnalekvaros-piskota-tekercs-paleo.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sunkost boltban vettem a kókuszcukrot. Az enyém pont olyan, mint a sötét barnacukor Most nézem, hogy ez pálma cukor. Töéletes a cukorbetegségnél, mert csak 1 % szénhidrát tartalma van. Így néz ki http://sunkost.no/produkter/mat-og-drikke-bakevarer/navitas-palmesukker/

      Törlés
  3. Imola, erre is az van ráírva, hogy pálmacukor, szerintem mindegyikre az van ráírva, mert többféle pálmából készíthetik őket, nem mindegyik a kókusz pálmából van, de a beltartalmi értékük majdnem ugyanaz. A színe attól is függ, hogy honnan származik, melyik évszkban készítik, stb., de ugyanaz. Éppen ma voltam az ázsiai üzletben, 47,5 dkg 26 korona, negyed annyiba kerül. Volt többféle is, a kisebbek sötétebbek voltak. Ha megnézed a sunkost oldalán, oda is van írva, hogy kókusz növény virágából és leveléből készült, amit te vettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végül is tök mindegy, hogy mi a neve. A lényeg, hogy alig van szénhidrát tartalma. Majd megnézem az ázsiai boltban.

      Törlés