2011. február 1., kedd

Dália.........

.



Végre elkészültem  a "dáliával".  Mióta először láttam, azóta készültem megcsinálni, de valahogy mindig közbejött valami. Pedig minden felvilágosítást megkaptam róla, hogy kell megvarrni. Itt is köszönöm "beszand" Andinak, hogy megosztotta velünk az elkészitésének a módját és tök ismeretlenül is nagyon segitőkész volt.
Igaz ezt szinte minden foltos ismeretlen ismerősömről elmondhatom. Nagyon segitőkészek.
Szóval megcsináltam. Ez mindjárt két tanulsággal szolgált. Az egyik, hogy a hajtogatáshoz szükséges négyzeteket erősebb anyagra kell felvarrnom. A mostani nagyon lötyi és nincs semmi tartása.
A második, és talán a legfontosabb , hogy a 10x10 cm négyzeteket nem lehet rendesen behajtogatni, az utolsó 2-3 "sziromnál" nem takarja az előző anyagot rendesen. Az eredeti minta 15x15 cm-is négyzetekkel készült és a kész virág igy 30x30 cm. Na én arra gondoltam, hogy nekem elég a 20x20  centis is. Ha maradok ennél a méretnél, akkor az utosló három négyzetet legalább 12x12 cm-re kell vágnom, hogy rendesen takarják egymást. Kérdés, hogy lehet-e két különböző méretű négyzetből szabályos virágot csinálni?
A képen szabálytalannak néz ki a dália, pedig a valóságban nem az.
 


  

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól sikerült:) Jó a szín össze állításod , olyan jó melegséges :))
    Segítőkészségről meg tudod tűvel ,cérnával nem csak textilt (és rongyot) lehet varrni hanem sok barátságot is:)

    VálaszTörlés
  2. Ez így van. És milyen kevés dolog kell hozzá.....
    Az az igazság, hogy már Andinál is nagyon tetszettek a hasonló szinei, azért is választottam én is ezeket.

    VálaszTörlés